Orken borta?

Ibland undrar man vart den där orken tar vägen =/ Endel dagar verkar man nästan fått förmycket av den och rätt som det är så har den försvunnit för att inte komma tillbaka på lääänge...

Men vi gör en uppdatering av vad jag minns, eftersom det var ett tag sedan sist ;)

27:e januari;
PHvet i timrå, det var dagens mål. Därifrån kom vi med en sprutad kota i höger fram och massage och stretchövningar som skulle göras. Så nu håller vi tummar och tår för att detta ska bli bra. Återvesök om ca 3 veckor.

30:e januari;
En sådan dag då orken infann sig med besked! Började med att rida ut Birta en sväng, dock aningens kallt eftersom jag trodde de skulle fungera att rida i bara ridbrallorna! Sedan gjorde man stallet och efter de blev det en tur till affären och handla. Till hjälp hade jag Aska och pulkan, så då slapp man bära hem maten själv :)
Sedan blev det till att laga mat åt sjuklingarna mina, minns inte riktigt vad de blev. Men till efteråt bakade jag en choklad/banan/kaffekaka, blev helt okej. När maten hade tagit plats i magen blev det en promenad med Vinur och sedan stretch och massage på honom.
Flauta fick jobba lite i töm istället för att ridas, gick rätt så bra. Dock kom det nån idiot och blåste förbi oss i full syra. Hatar sånna, men vad kan jag göra åt saken?

31:a januari;
Måndag och jobb, blev en promenad på kvällen med Vinur och Aska. Damerna fick stå och orken bortblåst!

1:a februari;
Tisdag och jobb, kvällen fick de bli promenad med först Birta och Aska. Ingen lyckad kombo preics, knepigt att Birta är farlig men inte Vinur? Sedan blev det en promenad med Vinur och Flauta.

2:a februari;
Onsdag och jobb, sedan sooooova. Hästarna fick helt enkelt vara, orken totalt borta!
Fått papprena från axelsons via mailen och där va de lite muskler att träna in :)

3:e februari;
Torsdag och jobb, blev middag hos mamma och pappa. Lax och sedan semla till efteråt, skrev även ut papprena som kom från axelsons igår. Sedan blev det en promenad med Vinur :)

De va väl allt jag kan minnas, typ :) Go natt, för i morgon väntas jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0