Gruvsamt!

I morgon bär de av till Timrå och PH vet. Som vanligt ska de ju jävlas in i de sista, så inte nog med att vädret är emot oss. Så har vi inte heller lyckats få någon barnvakt, vilket resulterar i att hela familjen följer med. Sedan får vi nog lasta hemma hos grannen (som vi även får låna transporten av). Eftersom våran väg i stort sett är obefintlig, underbart värre...

Men, men vi kör försiktigt och de tar den tid de tar!

Idag har jag och Lea däremot haft en mysdag, hon har vart en riktig góknul! Har till å me suttit i mitt knä och bara varit medans jag "kliat" henne lite på ryggen :) Sedan lagade vi spagetti och köttfärsås till middag och man kan göra den riktigt nyttig utan att de smakar skit!

Dagens köttfärs:

400-500g köttfärs
ca 1-1½ röd eller gul lök (jag blandade, en liten röd en halv stor gul)
2-3 morötter grovt rivna
½-1dl röda linser
1burk krossade tomater (ca 400g)
2 köttbuljong tärningar
2 vitlöksklyftor
ca 2msk mjöl (vispas ihop med ca 1dl vatten)
smör eller olja att fräsa köttfärs och lök i.

Dessutom mjölkfri :)

Nog om mat, just för stunden väntar jag på att min sambo ska komma hem. Så jag kan traska ut i stallet en sväng, fast det lär väl dröja minst 40 min till.

Tjohej!


Haha, provar nästa säsongs skidutrustning ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0