Vad göra?

Just nu sitter jag och funderar övver vad jag ska hitta på. Finns massor, men inget som riktigt lockar. Jag tycker inte städa, diska och tvätta kläder är så kul direkt...

Däremot finns de ju roligare saker som ska göras också :) Birta ska ut och röra på sig så träingsvärken från igår lättar lite. Va bort till stora ridplanen och tränade igår, gick väl sisådär. Töltar nu mera gärna och mycke, men traven är de svårare med. Blir hon spänd så går hon över i tölt, så därför jobbade vi galopp när hon inte orkade och kunde balansera upp sig i traven. Eftersom hon har lätt för galopp och komer ner i en avslappnad form därså blir inte travövergången så spänd heller. Gick riktigt bra i höger varv på slutet, vänster varv (de svåra varvet) inte riktigt lika bra, men hon förstog i alla fall vad jag var ute efter!

Vinur han fick sig lite matte-mys igår kväll, uppskattat kan jag säga! Han skulle även han behöva få lite massage, kanske får tummen ur och fixar de idag? Men han får halvt hjärtstopp när han ser kaoset i stallet, förstå vad farligt de kan vara med saker som inte ser exakt likadana ut som för 1 år sedan ;)

Lämnde Lea på dagis i morse också, "smet iväg" när hon inte var så uppmärksam. Vet inte riktigt hur de är bäst att göra, vill ju inte direkt stå å säga "Hej då, mamma hämtar dig sedan". Då grinar hon ju som en tok stackarn eller inte direkt synd om henne heller då de går över på en liten, liten stund. 
Så idag smet jag och höde en ledsen Lea säga "mamma inne", sötknopp :)

Djur och barn, ett evigt strul. Men roligt ändå!

Nu ska jag vila en stund innan jag tar tag i allvaret, hej svejs :)


Mössa på, kallt ute ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0