Ridlektion!

Idag har jag fått rida ridlektion och riktigt kul va de :) Ponnyn skötte sig ypperligt, bara jag som må skärpa till mig lite! Nu blir de till att träna lite mera seriöst och inte bara lalla i skogen eller man kan väl lalla i skogen men sätta lite mer krav. Ska lägga ut lite kort sedan, måste bara få dom först. Mina snälla ridkompisar har ju tagit en massa kort :)

Annars idag så har jag haft ont i huvudet från det att jag vaknade, men de har som rullat på även med pulserande huvud. Måste som göra de endel dagar, ridplanen skulle ju klippas och rida skulle jag ju. Sedan går de ju inte att ställa bort Lea några timmar bara för att huvudet inte vill vara med :) Så vi lyckades få till lite middag och en äppelpaj.
Älsklingen har även han haft ont i huvudet, så han har legat halva dagen. Skulle tro att hans huvud gjorde bra no mycke ondare än mitt. Sen kan inte jag vara stilla när jag har ont i huvudet, för då blir de bara värre.

I övrigt så ska vi till att göra klart den andra sommarhagen i veckan, så att de härliga små vallackarna har något att äte på. Det "dräktiga" stoet får nog ta de lugnt med maten så hon inte spricker.
Mycke som måste fixas innan vintern. Allt från hagar, stall, föråd och altan. Sedan har man lite småfix också, men de räknar jag inte dit. Blir så mycke då :p

Nu ska jag slappa en stund till, sedan tror jag att de blir till att göra i ordning dillen och stoppa i frysen :) Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0