Funderingar...

Ibland måste jag inse att jag kanske tänker igenom endel saker lite väl mycke. Kan som inte riktigt rå för de, men blir lite störd över de själv.. Är ju en sådan som vill ha reda på (som alla småbarn säger) varför?! Är de något som jag tycker är knepigt eller inte vet vad de beror på, så ska de gnatas på till jag vet varför :) Men de är väl så både jag och alla barn lär oss!

Jag har även jobbat idag efter att vart "ledig" i en vecka. Känndes väl okej kan man väl säga, inget drömjobb med det blir pengar.
Ska bli väldigt intressant att se vad kommande lön är på, vill sååå gärna köpte ett vintertäcke och ett regntäcke till Birta. För om man ska vara "hurtig" och rida ordentligt i vinter, vilket planen är. Så måste hon rakas, typ en halvrakning siktar vi på och då behöver hon ha täcken. Vinur vill även han ha ett regntäcke, han har en massa vintertäcken och lär knappast behöva någo alls. Tyvärr kan ju inte Birta ha Vinurs täcken, så då måste hon ju få nya fina ;)
Helt seriöst kan jag spendera TIMMAR på att kolla på hästsaker och då framför allt täcken :P

Ser även fram emot helgen, om allt går som de ska, för då ska jag äntligen rida lektion!! Tänker kosta på mig en privatlektion dessutom, kan jag allt förtjäna :)
Är så roligt nu när man har någon att rida och diskutera med, som faktiskt törs säga om något ser galet eller bra ut. Så de känns som att vi kommit en bra bit bara på denna sommar, fina muskler (fin tjock mage) och börjar hitta sin egen balans i gångarterna. Roligt roligt, tänk bara om man fått rida Vinur också. Min prins!

Ja ni vet hästar, hästar och åter igen hästar ;)

Förutom dessa djur så leker jag mesta dels den vakna tiden med lilla Lea, hon har blivit så stor nu. Helt galet fort de går, fick sig en fluffig rosa Didriksson jacka av oss för någon dag sedan. Cooling vill jag mena och idag promenerade hon runt momma och moffas kvarter och höll i Askas koppel hela vägen helt själv :) Stolt dotter och stolt mamma! (Snäll hund).

Nu däremot blir de fika och sängen. Tidig morgon i morgon, go natt!


Vinur, fin som bara den i vårvädret :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0