Kakor!

Går inge bra med mitt kakbakande nu idag. Först skulle jag baka en plåt med sega havrerutor, men gissa vad?! Slut på bakpulvret. Tur som jag hade kom Mirja upp med bakpulver, så de blev en kaka ändå.

Efter kakan tog vi oss en promenad "runt" berget, så himlans skönt väder. Synd Lea var lite grinig och Aska segare än seeeeeg! Så för att göra promenaden lättsammare stanade jag hemma hos mor och far på middag istället för att ta långa backen hem. Gick även på konsum och handlade bakpulver med mera :P

Så nu när jag tänkte att jag skulle baka en kokostosca så fattas 1 ynka litet ägg! Sur man får bli :P
Kanske att man känner sig hurtig i morgon och går ner på byn och inhandlar lite ägg, fast troligen inte!

Annars händer inte mycket, hästarna har stått inne två nätter och i slutet av veckan flyttar Melonia bort till ridskolan. Finns för och nackdelar med de också! Och om allt går bra så kommer jag snart fara och hämta hem ett sto jag ska få ha på foder över vintern :) Tur jag!
Underbara Birta i all ära, men ska bli kul att få sitta på en häst som kan de mesta. Så jag kan lära mig mer och så givetvis så jag och Birta får en polare med ut i skogen. Gisses vad jag tjatar om detta då, kanske har skrivit de redan i förra inlägget? Kommer inte ihåg :P

Nu däremot tänker jag krypa ner under täcket och invänta morgondagen :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0