Glader :)

Idag har vart en helt okej dag!

Efter en dyster start på dagen vid halv 7, så blev det faktiskt bara bättre och bättre. Så nu känner jag mig riktigt nöjd :) Passade på att rida Birta en stund på ridplanen medans Lea sov, gick aningens bättre än igår kan jag medela!
Igår fick jag hoppa av och gå två gånger tills hon stressade ner lite. Båda gångerna pga hästar som kutade, ena gången i ridskolans hagar. Hon såg inte dom som sprang och andra gången kom det två och red på stigen parallelt med mig, i full fart och halvt om halvt utan kontroll.. Så hon stog på stället och vibrerade och visste inte vart hon skulle tavägen. Visst man ska väl inte hoppa av, men man har ju faktiskt med åren fått lite självbevarelsedrift! 
Idag däremot va största problemet att hon inte är så framåt när man ridet på ridplanen, men de måste ändå vara bättre att rida en kort stund där än att inte rida alls. Jaja, man får ha olika åsikter om de med :P

Sedan var jag och Aska på hundklubben och Lea va med Mirja, va skulle jag göra utan henne? :) Där vi tränade inkallning med störning, bollar hundar och trasor över allt! Men otroligt nog kom Aska som ett skott när jag ropade :D Lagomt nöjd matte då kanske! Sedan blev det lite träning inne i ström också, även de gick riktigt bra!

I morgon däremot nalkas jobb, vilket det gör hela veckan. Kanske man har tur och kommer hem tidigt i morgon så man kan ta sig en uteritt och hoppas på att det går bra! Vi kan i alla fall hoppas på lite mindre galet springande hästar i alla fall, så löser sig resten fint. Hon är rätt söt min ponny, men idag är det Aska som är min stora ljuspunkt :)

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0