Härliga tider :)

Idag har vart en bra dag :)

Började med "sovmorgon", alltså jag vaknade innan Lea! Klockan va hela 07.55, så jag smög mig ner och försökte att inte höras. På med kläderna och ut i stallet..
När hästarna var ute passade jag på att packa hö och mocka lite granna. Sedan in och frukost tillsammans med familjen.

Vid tio kom hovslagaren, alltid lika kul. Om man bortser från räkningen :P
Birta fick fina små fötter, med brodd och snösulor! Hittade faktiskt några bättre begagnade sulor som gick att använda en gång till. Så vi sliter lite till på dom och låter de nya ligga kvar i förpackningen :)

Sedan blev de en härlig promenad med barnvagnen och Aska, passade på att träna lite lydnad. Aska var som på G och de gick riktigt bra och Lea sov när vi kom tillbaka. Så då passade jag på att göra klart stallet.
Så efter en "lång" utedag, blev de en skum lunch bestående av vitabönor, köttbullar, bacon, ägg och makaroner. De dög fint.

Blev även en sväng ner på byn och hälsa på Mirja. Drack lite glögg å snackade dynga, Lea hon roade sig även med att sortera cd-skivor hon.  

Men bäst av allt var ändå kvällens ridtur tillsammans med grannarna. Birta gick riktigt bra på slutet, red med tygeln i både bett och nosgrimma. Tror jag ska fortsätta me de ett tag. Skonsamt och bra :)
Skönt sånna dagar man känner att de faktiskt har blivit framsteg, ibland nöter man bara på och känner inte att man kommit framåt.
Så summan av kardemumman, jag gillar om mina ponnysar och livet i stort :)

Fast nu är de snart dags att ta ut annanaspajen ur ugnen, go kväll gott folk!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0