Birta bus :)

Idag har det vart julmarknad och hela familjen va ner en sväng! Lea sov sig egenom hela evenemanget, men de vart ju lugnt och skönt för oss och hon behövde nog den sömnen. Blev ju som lite sent igår då vi var hos mina föräldrar och hjälpte till att skruva ihop deras nya kök :)

Frerik tog bilen ner dit igår, jag Lea och Aska vi tog sparken ;) Jäklans va de gick undan ner för backarnna, bar att "bromsa" när de gick lite väl fort. För min ärta pärta till hund har konstaterat att det är kul att dra! Måste ha vart rätt kul att åka i sparklådan efter Aska, för Lea satt som ett ljus och sa inte ett pip.

Men åter till dagen, efter att vi gått på marknaden och Lea sovit klart åkte vi hem och åt mat. Sedan tog vi och packade in oss och åkte ner en sväng till, hittade en skoterluva åt Lea på sickartorpets butik. Bra pris och bra mössa :) Eftersom vi kom precis när allt stängde så missade vi att åka hundspann! Attans att vi inte såg de när vi va nere och gick på marknaden, fast då sov ju i och för sig Lea..

Väl hemma för resterande del av dagen så gjorde jag stallet och sadlade på Birta. Tog oss ett pass på ridplanen, var lite mer snö där än vad jag trodde. Var dock inte så mörkt som jag gissade på och ridpasset gick hyfsat. Började inte så vidarens, sedan gick de riktigt bra. Men man borde ju sluta på topp, men tyvärr lyckas man ju inte alltid med det! Men efter lite "bråkande" så gjorde vi övningen i skritt istället och avslutade när de va som på topp i skritten i alla fall.
För alla som undrar har vi arbetat lite form och ställning, inte så lätt de när man är liten. Men de blir bättre och bättre. Blir spännade att se hur de komemr gå mer tölten, då traven är stark. Blir nog bra så småning om :) Hon är en goding i alla fall!

Nu däremot ligger jag i soffan och gör så lite som möjligt. Ha de gött, go natt!


Frostig och fin ponny :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0