Bara två till...

Sedan vore stallet fullt :D

Igår tog lilla familjen Olsson Löfvenberg sig en tripp till Sundsvall och hämtade hem en ponny :) Flauta heter damen, ett 18 årigt sto. Hör och häpna, hon är inte fux! Utan brun!

Blev även en tripp in på Birsta och lite shoping, lite va ordet. Blev 2 par boots, en grimma och ett par stallskor på hööks. Skorna var långt ifrån snygga, men varma och duger gott och väl i stallet. Även Lea och Fredrik köpte sig nya skor. Deras var aningens snyggare, Lea fick ett par varma "kängor" och Fredrik köpte ett par caterpiller skor. Sedan va vi in en snabb sväng på ikea och kom därifrån med en blomkruka och en tavelram, hehe. Stor handling :P

Innan vi lastade på och begav oss hemmåt blev vi bjudna på god middag också. Ibland har man det bara för bra, så tack för maten :)

Idag däremot är man redigt trött, kom inte hem fören vid 23.30 igår kväll och innan man låg i sängen var klockan bra mycket mer. Tur man har Mirja i sånna fall, hon hade mockat, fixat hagen ordentligt, eldat och dessutom städat undan i köket. Har man den bästa vännen eller vad? Förutom allt de där hade hon Aska hela dagen också! Stora tacket där :)

Skickade även iväg ett sms idag till grannen och tackade för lånet av transporten och sa att jag mockat ur och sopat av transporten. Men nu när jag satt och kikade igenom telefonen funderar jag på om jag verkligen skickade sms:et till rätt person =/ Så om jag inte skickade de rätt så hoppas jag du läser de här!

Imorgon hoppas jag på att de inte är lika svinkallt ute, men dom säger på vädret att de kommer vara de ändå. Men om jag hinner medans Lea sover i morgon ska jag försöka hinna jobba Flauta lite i volten, men prio ett är att hinna göra stallet! Mocka och allt de dära, packa hö gjorde jag däremot idag.
Sedan måste jag få tag i en hovslagare lite snabbt så Flauta får sig några skor. Blir lite halt att rida utan skor och broddar och sådant. Hästar har en förmåga att ruinera en och medans jag skrev de så kom jag på att veterinären kommer i morgon. Ska kika på Birtas tänder..

Jaja, dravel dravel. Men de blir lätt så när man är hemma själv och Lea sover. God natt!



Kommentarer
Postat av: Sarah

Blir jätteintressant o se nyförvärvet;)...även om hon inte e fux!

2010-11-25 @ 13:30:30
Postat av: Mly

Longerade henne idag, väldigt trevlig dam :)

2010-11-25 @ 19:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0