Upp och ner!

Hänt en del sedan sist..

Lea har tex börjat få sina små risgryn till tänder, så nu vaknar man på natten och är hur ledsen som helst! Inte så vidarens kul de och inte blev det bättre av att man fick vaccination igår. Så inatt var der en LÅNG natt =/

Annars så har de mesta vart possetivt :) Vart superbra väder (förutom idag) så vi har gått minst en långpromenad vajre dag. Aska har fått den stora äran att bära på packväskorna, om det vart en kortare tur har hon fått ta pulkan istället. Duktig tjej de där, förutom när de blivit förmycke kola i öronen :)

Hästarna dom lallar på i sin hage dom, Birta har fått framskor och förhoppningsvis bakskor innan påsk :) Hon tycker även att de är lite vingligt att gå när matte sitter på ryggen, men de är väl inte så konstigt.
Bara vi får skor på alla fyra så ska hon få följa med mig å Vinur som handhäst också!

Askas egna pulka börjar närma sig "färdig" också, nästan färdiglackad. Blir svart istället för röd/orange och så blir det rött bävernylon som kapell. Funderar även på att sätta dit en extra glidskena mitt under, vi får väl se hur de blir med de.

Har även lyckats få min bror att svetsa ihop gallerna till fönstren i stallet, så snart är det bara att lacka och sätta upp. Tänk om man haft MASSOR av pengar så man kunde fixa allt man vill fixa, då skulle jag ha en fin fin sadelkammare med värme i nu. Men jag får helt enkelt vänta och hoppas på att de blir till sommaren istället :)

Ne usch vilket supertråkigt inlägg de här blev =/

Hej då!


Kommentarer
Postat av: Beatrice

Har röstat! :)

2010-04-02 @ 14:46:13
URL: http://beatriiicej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0