Hej hopp!

Idag skulle man lite snabbt och snärtigt ner på bvc (torsdagar är det babyöppet) och väga hade man tänkt sig. Visade sig dock att de va smockfullt med folk! Så Fredrik lämnade mig och Lea där och så hann han komma tillbaka igen innan de hade hunnit bli vår tur att komma fram till vågen =P

Lilla damen hade växt som hon skulle och allt var bara fint! Sedan att hon uppförde sig som en liten "sessa" på solskenshumör när vi va där gjorde inte saken sämre. Under tiden vi väntade på att få komma till vågen så passade vi på att göra ett handavtryck i lera med hjälp av Karin, som man sedan häller lera i och så blir de en fin tavla! Kan ju nämna att Karin är förskoleläraren som jobbar på bvc och håller i en massa roliga saker tex babymassagen.

Det som blir så knepigt när man är på sånna där ställen är att alla sitter bara där och är knäpptysta =/ Jag är inte riktigt van sådant, lyckades i alla fall byta nått ord med några styckna i alla fall :) Jag som nästan aldrig är tyst förutom då jag är själv eller sover! Tur jag hade Lea att prata med och att min lilla dam kan hålla låda ;) Alla var tysta utom Lea kan man säga!

Väl hemma därifrån så tog jag och Mirja oss en promenad i de soliga vädret. Mirja tog Ella och Barnvagnen och jag spände Aska framför pulkan och gick med de ekipaget. Folk tror väl att man är ett tyll när man kommer med en hund som drar en pulka full med snö! Men det är bara för att hon ska lära sig att de inte ska gå så lätt utan att de blir motstånd och att man måste ta i lite ibland :)

Näe nu ska jag väcka min sessa så i kan äta lite päron, mm... va gott!


En finklädd liten sessa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0