Skärpning!!

Jag hade faktiskt tänkt försöka skärpa till mig och skriva här lite oftare, kan i alla fall göra ett försök :)

Midsommarhelgen har jag, Aska och Lea spenderat på "åsen" tillsammans med mina föräldrar och min syster, även min bror åt middag med oss på torsdagen. Så i lagom dos är det riktigt trevligt att umgås med hela familjen tycker jag! Fast jag gillar min familj rätt skarpt, även fast vi kommer i luven på varandra rätt ofta :) Men det går snabbt över som tur är!

Så vad har vi pysslat med då? Joe vi har "lekt" med pärlor, alltså suttit och knåpat ihop lite armband och örhängen och sådant där. Brukar inte ha något vidarens tålamod med sådant, men faktiskt gick de riktigt bra! Över förväntan :)

 
Sådär kan de bli.

Annars så kretsar väl det mesta runt Lea och inte är väl de vidarens knepigt heller, hon har badat, åkt gräsklippare, lekt med pärlor och en massa massa mer. Men roligast av allt är ändå att hon har lärt sig att man kan ställa sig upp genom att ta tag i saker och dra sig uppåt, däremot har hon inte riktigt förstått att man ramlar om man släpper taget sedan. Utan här är det "Åå jag står, nu ska jag DIT" och så släpper hon och försöker gå iväg :)

Har även slarvat bort Askas rosa rogshalsband, rätt trist. Hade tänk att hon skulle ha de nu när det är sommar och hon badar mycket. Läder halsbandet blir som inte så fint då, i och för sig så har hon ett svart i tyg också. Men jag tyckte de rosa var lite mera sommrigt!

Kan även nämna att Aska tycker livet på "åsen" är hur bra som helst. Massor med folk som leker med en. En älv som ligger alldeles bredvid huset, bara att ta ett dopp precis när man vill och sedan får man följa "morfar" på cykel- och löp-rundor. Det absolut bästa med dom rundorna är att de inte är någon trafik alls nästan, så man kan springa lös å bara ha hur kul som helst :)


Brudarna och morfar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0