Vilket väder!

Igår blev det inget skrivit här alls, det blev inget gjort hemma igår kväll heller. För vi hade åska i rejäla mängder! Så jag tog en bok och kröp ner i sängen efter att ha dragit ur dator och tv :) Däremot får vi inte glömma att jag lyckades slänga ihop några bondkakor igår på dagen i alla fall. Så någonting "vettigt" blev de ju i alla fall!

Idag däremot har det inte åskat, men regnat och regnat och regnat lite till, mycket trist tycker jag! Men som varje dag har det blivit åtmindstonde 2 små promenader :) Sedan har min mamma och pappa vart hit och hälsat på en sväng och lekt med lilla damen.

Till middag idag gjorde jag och Mirja creps med tacofyllning. Aldrig ätit creps eller gjort sånna förut heller, men de va inte så pjåkigt ändå. Visst finns de bättre sätt att äta pannkakor på tex med grädde och sylt eller som pannkakstårta. Men jag tror att matmässigt är nog creps lite nyttigare alternativ och så får man inte i sig lika många pannkakor heller, för man orkar helt enkelt inte. Så de kommer nog att bli fler gånger med varierande fyllnign såklart.
Mirjas förslag om äppel och kanelfyllning med glass till lät tex som ett lockande alternativ, fast kanske inte till middag dock :P

Imorgon kan vi hoppas på lite bättre väder så man kan passa på och rida en sväng när Fredrik faktiskt är hemma. Visst man kan rida i regn också, men de blir inte en fullt lika rolig upplevelse då. Så hoppas, hoppas, hoppas!


Såhär såg dom ut innan dom fick ost på sig och hamnade i ugnen :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0