Renar...

Knasiga djur de! Om ni läste förra inlägget så fick ni reda på att det var en ren utanför huset på "åsen" igår kväll. Idag har jag konstaterat att det är två renar och att dom verkar gilla att vara runt huset...





Detta är alltså våra två besökare, renen på första bilden har ett grönt "halsband" på sig. Någon som vet varför?! Skulle vara intressant att veta :)

Om inte annat tyckte Aska att det var intressant med renar, nästan lite småskrämmande :) Fast det är synd om Aski-Paski idag, hon har skurit sig på en trampdyna. Rätt ordentligt faktiskt, ser ut som när man nästan kapat av sig fingertoppen. Ifall någon förstod hur jag menade..
Så ikväll har jag rengjort det ordentligt med saltlösning och sedan lagt på en kompress och självhäftande linda, avslutade det med en av hennes fina blåa socka :) Så nu återstår bara att ta reda på om veterinären har öppet i morgon eller om man får vänta med att åka dit tills på måndag. Hoppas bara man slipper sy, knepigt de där med tassar då dom vidgas när dom sätter tyngd på dom. Går inte riktigt att hålla ihop den delen som ska läka fast igen, gisses vilka luddiga meningar jag fick till idag.
Jag uppdaterar hur det går med tassen på min svarta best!

I morgon är även en mycket spännande dag, det är dagen då jag hämtar hem min lilla tjej efter att ha vart ifrån varandra i 1½månad. Ska blir så spännande och hur roligt som helst :D

Tjolahopp och hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0