Hästar, hästar..

Å hästar :D

De är bara för roligt med hästar!
Igår när jag och min syster var ute och red så tappade min lilla dam sin andra framsko. Visst man ska väl inte rida med bara en framsko heller, men ja ville så gärna! Så skulle vi rida där de bara var gräs å mjukt. Fast vi hann inte många 100meter innan andra framskon som sagt tog å lossnade också!
Kanske i och för sig var lika bra, för nu har hon bara skor bak och så raspade jag till kanterna på fram hovarna så de inte ska gå bitar ur dom!
Hovslagaren kommer på fredag och slår på dom.

Så idag for vi ut och red som på riktigt eller vad man säger, vi hann lite längre =P Lilla damen gillar inte vatten och de fick hon då pröva på en hel del och så fick vi se kossor, lite konstiga djur de kanske?! Gick bara bra, inte 100 procent under kontroll hela tiden. Men kanske 88procent? :)

Sedan är de roligt att få se Vinur bli riden, han är så fin under ryttare min älskling. Undra om jag skulle överleva utan den hästen?! Visst de va kanske att ta i, men han är riktigt trevlig..

Ujuj, en gång häst-tokig = alltid häst-tokig!


Mina fina ponnysar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0