Tvättmaskin och en bra plan!

Ja det är inte tvättmaskinen som är planen :)

Men vi har köpt en ny tvättmaskin för den gamla tog så lite tvätt och de medförde att man alltid fyllde den förmycke. Resultatet av en överfylld tvättmaskin är dåligt tvättad tvätt och så är den dy-blöt när man tar ut den :/ Så därför tog vi beslutet att köpa oss en ny å fin maskin, å de rimmade till och med =P

Ni undrar nog även va de e för plan jag har å såklart ska ni få veta de :)
Joe, allt handlar om Birta. Den lilla damen ska bli stor å fin ridhäst. Så i april ska hon nog få åka en månad till Hans och Tina i ramsle, men tills dess så ska vi fortsätta att lalla på. Hon har än så länge haft sadel och träns, jag har hängt på henne och hon är longerad. En super trevlig häst som är otroligt lyhörd för allt du ber henne om :) Men jag har verkligen inte tid att hålla på själv.
Efter en månad borta får hon komma hem och agera ridhäst åt mig en månad, sedan blir det betäckning. Vilket garanterat (om de går som jag tänkt mig) kommer resultera i en fux! Så efter en betäckning och vila så ska man ridas ett tag till, tills man blir alldeles för tjock vill säga.. Sedan blir de vila och en liten bebis i hagen :)

Näe, nu ska jag vara social med främandet som är här.. Bra främande, en håller ordning på hunden och den andra lagar mat =P Lite lyx i vardagen ;)


Jag och Lea på julafton :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0