Skidåkning!

Igår tog man sig premiärturen på skidor för i år :) Kan ju erkänna att jag hade rätt shyst hjälp framför mig, för där sprang nämligen Aska! Hon hade på sig sele och draglina å givetvis så satt linan fast i mig. Tänkas va lätt de kan va å åka skidor ibland :P
Så för första gången har Aska dragit med sele och lina, gick bara fint. I alla fall så länge hon hade någon framför sig som hon kunde springa ikapp. Annars så var det inte lika intressant att springa framåt, fast hon gjorde de i och för sig även då.. Men inte i samma tempo :D

Som topping på skidturen tog jag mig i kragen och gick ut och tömkörde Vinur en sväng, duktig kille de :) Som sällskap hade vi med oss Mirja och Ella. Ella hon drog pulka hon, vilket Vinur till en början tyckte va väldigt väldigt knepigt :P

Sedan väntade en LÅÅÅNG natt, lilla skrutt ungen här ville inte sova. Eller de var nog fel uttryckt, hon kunde nog inte sova. Kanske hade lite ont i magen? Men nu har jag gått in i en mjölkfri vecka, för att se om det är något sådant som spökar. Vi får väl se :)

Idag däremot har vi vart på bvc på "föräldragrupp", mycke trevligt tycker jag! Lea skötte sig bra, pratade mest och högst av alla :P

Nu e de idrottsgalan som gäller! Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0