Morotsbullar och tömkörning!

Idag har man vart hyfsat effektiv, har vart ute med min ponny idag. Det var nog första gången sedan julafton, lite dåligt samvete över de. Men han överlever ändå. Till det väsentliga var ju att vi var ut idag och tömkörde, en riktig fröjd att tömköra Vinur måste jag säga. Otroligt lyhörd på alla vis och man behöver aldrig be honom göra något två gånger, väldigt följsam! Kan tillägga att det är över ett år sedan han gick för töm sist, så han hade lika gärna kunnat fjanta och haft sig, men icke min ponny inte :) Efter att han fått jobba på lite var han rätt nöjd med att komma ut i hagen och få lunch, själv var jag rätt svettig. Springa i vinteroverall är inte att rekomendera kan ja lugnt säga :P

Efter stallvistelsen så var det till att gå in och ge lilla damen lite mat och vila en stund. När de va gjort så drog jag igång och bakade morotsbullar (matbröd), vilket blev riktigt bra faktiskt. Inte för att skryta, utan för att jag helt enkelt inte trodde att de skulle jäsa. Men de gjorde det lyckligtvis, så jag slapp mata komposten idag :P

----------------------------------------------------
Recept på morotsbullar:

5dl mjölk
75g smör eller 3/4dl olja
25g jäst
2 morötter (ca 200g)
2dl vetegroddar
ca 1,4l vetemjöl

Gräddas i ca 12min och 225 grader
----------------------------------------------------

Till middag lagade älsklingen korvgryta, gott gott :)
Efter middagen var det som vanligt läggdags för Lea, men hon var inte alls med på noterna. Tror hon hade lite ont i magen för fort hon somnade så vaknade hon igen och var lessen, och när man plockade upp henne kom det en rap. Men tillslut så somnade hon nog av ren utmattnign, inte lätt att vara liten :(

Funderar även ibland på vilka som läser vad jag skriver egentligen, vore kul att veta. Så skriv gärna en rad :)
God natt!




Kommentarer
Postat av: SveMaja

Hej jag tittar in ibland lite då och då på din blogg. (ps pratat med vet. om vacc, inte fått nån dag och tid. ds)

2010-01-14 @ 10:01:15
Postat av: Mly

Det är tur att man har trogna grannar :) Bara att hojta till när du får veta när de blir av:)

2010-01-14 @ 14:02:08
Postat av: SveMaja

Jomenvisst ska jag göra det...

2010-01-15 @ 23:58:24
Postat av: Tessan

Dålig på att ge komentarer. Men kollar den med jämna mellanrum :)

2010-01-21 @ 16:15:41
URL: http://skevstrumpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0