Julafton, nyårsafton och sömnbrist!

Ja, sådär ja! Detta inläg ska inte va en funderade inlägg, de vart en knepig mening..

Julaftonen kan vi börja med. Den började tidigt på morgonen med en ridtur i pudersnön tillsammans med Mirja och Melonia, riktigt härligt :) Visst, vi skrittade bara men Vinur trampade på som bara den!
Efter ridturen så började kaoset, slå in de sista julklapparna och packa ner alla saker som skulle med ner på byn. Jag fattar inte hur vi fick plats i bilen med barnvagn, hund, julklappar, Lea och så givetvis oss själva! När allt och alla tillslut var på plats begav vi oss ner till min mor och far för att lämna av Aska och julklapparna som skulle dit, sedan bar det iväg längre bort på gatan till svärmor å svärfar.
Där blev det fika i form av kaffe och glögg och en massa goa kakor! Efter att ha öppnat några av Leas julklappar och efter att ha surrat en massa med allihopa började det närma sig middagstid. Så jag och Lea klädde på oss och tog barnvagnen hem till min mor och far för att få lite julbord :)
Där va det fullt hus, hela familjen hemma är ju inte så dumt precis! Efter julmaten blev det julklappsöppning, blev en hel del julklappar att öppna för min del. Eftersom Lea inte kan öppna själv, så fick man ju göra de :) Otur ja vet =P Fick bara en massa bra julklappar i år, fick nästan allt jag önskat mig!
Väl hemma igen på juaftonskvällen så var jag totalt slut, bara att lägga huvudet på kudden och dra några timmerstockar...


Visst blev man en cooling i kläderna man fick i julklapp? (Dock ser mammsen ut som hej kom å hjälp mig.)

Så kom vi till nyårsaftonen.. På nyårsaftonen så bjöd vi hit våra föräldrar och min bror på middag, ja resterande syskon hade gärna fått komma. Men är man inte hemma i ström så blir det ju lite svårt :)
Det blev en trerätters middag som gick av stapeln i vårt lilla kök, förätten var en toast med fågelbergskorv och en skiva av en lax och advokado rulle. Lät knepigt de där, men de vart gott. Som huvudrätt blev det ankbröst och hasselbackspotatis med kantarellsås och smörstekta kantareller, samt sallad och gelé till.
Lite spännande att prova anka, inte direkt vad jag gissat på. Men gott i alla fall :)
Till efterätt blev det glass med saffranspäron och hallon, givetvis serverades det även kaffe till. Som "snacks" senare på kvällen bjöds det på honungsmelon och olika sorters korv. Så på tolvslaget skålade vi självklart med pommac. Kan ärligt säga att champange inte är riktigt min grejj...

Med ett nytt år kommer även nya nyårslöften, ja precis. Jag och Fredrik har sagt att vi ska börja träna två gånger i veckan, blir kul å se om vi lyckas med detta. Fast när båda ska träna så kanske man kan lyckas peppa varandra, önska oss lyckatill vettja =P

Så eftersom nyår har vart kan jag passa på att önska alla en god förtsättning på året!

Sist men inte minst står det sömnbrist i rubriken och ja, sömn är det inte precis i överflöd när man har en (snart) 4 månaders dam i huset. Som dessutom har fått för sig att man inte ska somna, försök att få någon som är övertrött pga att de vägrar att somna att somna.. De är nästan omöjligt, särskilt när man själv inte heller fått just någon sömn. Men förhoppningsvis så går det snart över och det har faktiskt bara varat i en vecka. Dock en väldigt lååång vecka :)

Ne tack å hej för denna gång!


Blomman vi fick för att vi bjöd på nyårs-middag :)

Kommentarer
Postat av: Tessan

Vilka tuffa kläder stor tjejen hade fått då :o)

Gott Nytt År

2010-01-06 @ 12:38:23
URL: http://skevstrumpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0