Hurtigt värre :)

Som jag berättat innan så har jag och Fredrik sagt att vårt nyårslöfte ska vara att träna 2 ggr i veckan hemma hos min mor och far i deras gym. Duktiga som vi är så har vi dragit igång med detta. Så igår blev de ett pass med crosstrainer, roddmaskin och så körde man axlarna i hemma gymet. Så idag har man lite lätt träningsvärk i ryggen, roddmaskinen har tagit ut sin rätt :) Bara för att jag skriver att vi tränade igår ska ni inte tro att det är enda gången vi tränat sen nyår, för de är det inte.

Så idag för att göra rygg och vovve glad så packade vi ner Lea i vagnen och så gick hela lilla familjen Olsson/Löfvenberg risselås runt! Rätt nöjd med sig själv när man kom hem efter den turen, så för att orka med resten av dagen så tog jag en powernap på 20 minuter. Sedan bar det av ut för att göra stallet!
När man var klar där så fick man så lov att gå in och laga någon middag. Det blev fiskgratäng med dill och citronsmak och såklart pärer till :P

Igår var vi en sväng bort till bvc för att kika på Leas prickar och torrfläckar, samt väga och mäta. Prickarna trodde dom berodde på att hon var torr, (vilket även torrfläckar gör :P). Så vi fick rådet att smörja med nån salva som vi var iväg och köpte, men de verkar som att de blivit ännu mera prickar nu efter den där salvan. Men vi fortsätter någon dag till så märks det om det bara var en tillfällighet att de kom mera prickar eller om det är salvan hon reagerar mot.

Lilla damen väger nu 6645g och är 63cm lång.

Måste även säga att de är riktigt roligt att höra och se att det är mycke barn som ska födas och har fötts nu ett tag! De är bra för lilla strömsund de :P

Just nu i alla fall sitter jag och ska dricka en kopp te innan damen vaknar för att få lite mat. I tankarna däremot är jag långt ifrån all snö och kyla, för jag sitter och drömmer om sommaren! Just nu vill jag verkligen ha sommar, tänk va skönt! Ne nog om allt... Sov gott!!


Mattes fina, men galna Aska :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0