Tomt här hemma...

Känns väldigt knepigt just nu, är själv hemma med Lea för första gången på säkert 1 månad. Man vet helt plötsligt inte vad man ska hitta på eller jag vet väl vad som borde göras, men de e som inte lika kul när man inte har någon att prata med :)

Har i alla fall lyckats slänga ihop lite bakverk de senast dagarna, man blir som väldigt huslig av sig när man skrotar runt hemma hela dagarn! Så det har lyckats bli snoddaskakor, nötchokladsrutor och så ett mörkt bröd bakat på bikarbonat. Tycker att det luktar väldigt knepigt när man bakar av bikarbonat =/ Men de går ju ner som sagt. Kakorna har väl dom flesta hamnat i frysen, kan vara kul att ha när de kommer någon och hälsar på..

Jag har även lyckats ha lite stallaktivitet igår och idag, eftersom de inte vart -20 grader dessa dagar. Så igår hade jag en "hö-packar" dag och idag har jag och Vinur vart ute och skruttat runt en stund :) Ridmässigt har denna vinter verkligen bjudit på fantastiskt bra snö! Puder i massor, inte ens lite skare finns så långt ögat kan nå. Helt underbart!! Men då är det ju givet att man inte har någon ridhäst i bra skick. Men så kan livet vara ibland!
Birta lilla damen har även tappat en framsko, inte vidarens kul enligt mig. Dock verkar inte hon bry sig så hårt ;) Får se om båda får skor nästa gång hovslagaren kommer eller om de bara blir en eller kanske ingen av dom.

Måste även berätta något roligt, i från mina ögon sett i alla fall..
För någon kväll sedan när Fredrik skulle natta lilla damen, så blev det tillslut väldigt tyst från övervåningen och inte heller var det någon som svarade när jag "ropade" lite tyst. Så tillslut var jag tvungen att gå upp och kolla och där låg båda två helt avdormade. Så frågan kvarstår, vem nattade vem?! :)

I morgon hoppas vi på bra väder även då, så jag och Lea kan spendera lite tid ute. Även för Askas skull vore de fin fint, då det inte blir allt förmycke ute tid för henne när husse är borta och det är svinkallt ute. Kan ju inte precis lämna Lea hemma och gå på promenad med Aska :P

Sedan ska man se om man kan lyckas sätta om någon stackars liten blomma, finns nog en helt del av mina blommor som vill ha lite ny jord. Mina blommor brukar för det meta vara riktigt fint, men denns vinter har alla blommor tappat massor av blad och flera verkar gå mot sin död :( Inte roligt i blom-hjärtat de inte..

Nu mina kära vänner (och ovänner?) så tänker jag inte skriva något mera!


En härlig vinterbild på en lycklig Aska :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0