Nu ska vi se här..

En vecka sedan sist alltså..
På denna vecka har man ändå lyckats åstakomma en hel del, tror de får bli mest bilder idag för ja orkar inte skriva allt för mycke. I vilket fall som helst mår hela lilla familjen bra nu :) Så vad har hänt sedan sist?!

Joe, jag har testat på de här med mjölkstockning. Ingen vidarens trevlig sak kan jag väl säga, ont i bröstet och feberfrossa. Jippie yäyy, men förhoppningsvis slipper jag få de igen! De som inte dödar de härdar :)

Veterinären har även vart hit och gett Birta första vaccinationssprutan för både hästinfluensa och stelkramp, passade även på att böja Vinurs kotor fram. Kan säga att de blev en possetiv överraskning, visst lite visar han, men de kan vara så att han alltid kommer göra de. Så veterinären tyckte att han skulle sättas igång och att man kollar upp honom nogrannare i sommar :) Så nu blir de till att skrutta fram i lite bättre tempo!
Sedan har jag även för första gången suttit på lilla Birta, inte brydde väl hon sig så hårt om de inte. Man blir lite stolt i sitt hästägar-hjärta när de går bra och dom är duktiga! Mirja tog även ett kort på oss, men de har hon på sin telefon så de får ni se någon annan dag..

Helgen har spenderats i Borgafjäll tillsammans med min mor och far. Mycket trevligt!
Jag har även provat på att åka slalom och har faktiskt alla benen i behåll, har inte åkt sedan 6:e klass. Så de var jag och kidsen i barnbacken =P Åkte faktiskt även nån sväng i den mycket lätta backen också, tur man har en förstående karl. Eller va de en karl som inte vill ha en sur flickvän?! Hum..


Den röda pricken är alltså jag, inte vackert åkt direkt. Men jag tog mig ner!!

Sedan turistade vi även lite granna, tex en sväng upp till storjola. Kan säga att jag inte kommer åka dit nån fler gång. Vägen va värre än en karusell på tivoli, lätt åksjuk vart man...
Men mest va vi runt i Borgafjäll å gick, kika in bilderna om ni vill.

  
         


Lea har även provat på att gå i gå-stol, kan säga att de var mycke uppskattat!



Så till dagen, idag har vi vart på babymassage. Trodde att de skulle gå åt pipsvängen då Lea redan innan vi kom dit vart vaken i 2½ timma, men hon var glad hela tiden. Så det blev riktigt trevligt! Sedan så hittade hon även en kompis där, lille Felix som är född dagen efter Lea :)

Som avlutning får ni en bild på hela familjen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0