Hästar!!!

Kan man annat än att älska dessa otroliga djur?!

Ikväll i "värmen" (-24grader) tog jag och Flauta och promenerade bort till ridhuset för ett kortare pass. Började rätt bra, lösgörande i skritt och trav på volt. Blev rätt lätt och fin i handen, sedan skulle vi prova tölten. Mindre bra, huvudet rakt upp och blev stark som bara den. Så tillbaka till det lösgörande arbetet i skritt och trav på åttvolt, sedan efter lite jobb där valde hon själv tölten och gissa vad?! Helt lös och fin i handen och klockren tölt på åttvolt. Dessutom toppade vi de med en näst intill perfekt form! Kan man bli mer än lycklig?! Hoppade av med ett stort smile på läpparna medans jag konstaterade att de nog bara fanns två stora fel på henne.

Nummer ett: Hon är dräktig.
Nummer två: Hon är inte min.

Fast de kanske är tur ändå, vad vet jag? Ett annat faktum är i alla fall att de är roligt att rida i ridhus ibland, kul att själv se i speglarna hur hästen går. Sedan får man en riktig syn på sin egen sits, så tacka vet jag speglar :)

Birta hon har fått en kortare vila, då hon verkade lite hängig en dag. Så lite vila i denna kyla skadar nog inte! Vinur han bara står och är han, fick inte komma på den tid vi hade hos veterinären. Tydligen förmycke jobb just nu och då prioriteras man bort, så jag ska ringa dit igen i början av januari och förhoppningsvis få en ny tid. Vill ju som komma till "rätt" veterinär, tycker att de är tillräckligt dyrt som de är. Så jag anser att om man ska betala så mycket borde man få komma till den veterinär som rekomenderas av i stort sett alla! Men man kanske är gnällig? Fast de stuntar jag i, så de så :)

Nog tjatat óm hästarna eller vad säger ni?

Annars är livet helt okej, lite väl kallt enligt mitt tycke. Lea växer så det knakar och snart är det julafton, med allt vad det innebär...

Go natt för ikväll!


Önskar så innerligt att denna underbara häst ska bli bra i benen igen! En fröjd att både rida och titta på :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0