Underbara dag :)

Idag har vi haft barnvakt, Lea har vart hos farmor och farfar och Aski-Paski hos Mirja och Ella :)
Så vi har umgåtts hela dagen lång, jag och min kära sambo. Började "dagen" med en fika på saga, först en god panini med ost och skinka, sedan en kopp kaffe och en snickerskaka. Sedan rullade vi vidare till konsum, där de inhandlades jorgubbar och dricka och annat gott!

Så när vi anlände till båten var det bara att fortsätta att trycka in i huvudet, blev jordgubbar i de härliga solen! När solen bestämmde sog för att gå i moln på riktigt så tog vi och hoppade iland igen.
Blev då en tripp på dollar store för att inhandla lite hundben och strumpor. Hör och häpna, inget godis alls!! Men som vanligt kommer man aldrig ifrån dollar utan att ha handlat för mer än 200 kronor. Knepigt de där, slår som aldrig fel :)

När vi handlat klart bagav vi oss hem till Mirja för lite kaffe och fika. Givetvis tog vi med oss Aski-Paski hem när vi for därifrån. Väl hemma packade vi ur och sedan i igen, för att åka upp till masten och gå en tur i skogen med Aski och hennes älskade boll. Tänkas vad glad man kan bli av en boll :P
Givetvis hittade hon en massa härliga ler pölar att dyka ner i också, så väl hemma blev de raka vägen in i duschen. Några "kilo" grus senare såg hon skaplig ut, nu har hon torkat ordentligt och ligger och väntar på maten.

Som avslutning på dagen for vi på Lamaré och åt en fläskfilé black and white innan vi hämtade Lea. Som va väldigt ledsen och trött, för pappsen hade glömt bort att tala om att man burkar sova eftermiddag också, faktiskt inte så lätt å va liten! Givetvis ska det alltid vara något man glömt bort, för när vi kommit hem å ska fixa "lällen", då är den slut =/ Så Fredrik fick kasta sig i bilen för att köpa innan affären stängde!

Ja, där avslutades min och älsklingens dag. Men min egna dag fortsatte med ridning, medans Fredrik nattade Lea! Så jag och Birta fick sällskap av Mirja och Vinur, mycke trevligt och hur härligt väder som helst! Tänk om alla kvällar kunde bjuda på sådant väder! Varmt och sol, men ändå inte så mycke ohyra i luften. Hästarna skötte sig som vanligt ypperligt och Mirja också gissar jag på, för hon lyckades till och med berömma sig själv :) Vilket man nog borde göra oftare!

Näe, nu har nog älsklingen snart klippt gräset klart och då kommer han in. Funderar allvarligt på att tvinga honom att spela lite kort med mig :) Hej då !


Härlig sommar bild från ifjol. Båda kusarna och Aski-Paski :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0