Stigar!

Igår for jag och Mirja ut och red på mina små skruttar, tog oss en tur på en massa stigar vi inte ens visste fanns! Visst är det härligt när man upptäcker att de finns rätt fina ridvägar som man aldrig ridit förut, så dom ska utforskas mera :) Synd bara att det regnat så förbenade mycket i sommar så det inte torkat upp som de brukar. Jaja, man ska glädjas åt de små tingen!

Sedan har jag även lyckats köpa mig min femte (galen jag vet) ridhjälm! Men jag gjorde ett fint byte med Mirja, ridbyxor och en slant senare så va hjälmen min :) Tror vi båda va rätt nöjda med den affären! Så nu är man stolt ägare till en lättviktshjälm som inte blir ful om det regnar!

Förutom ridturen igår så tog jag och Lea knaten ner för berget hem till Mirja på kafferep! Så där satt man en bra stund och tryckte in några supergoda vaniljbullar i gott sällskap! Lea skaffade sig även en ny vän där, ja hon hittade helt enkelt ett bra knä. Inte blev jag ledsen över de heller, skadar inte att någon roar damen ett tag. Särskilt inte när damen bestämt sig för att endast sova 30 minuter mellan 9.30 och 21.00. Hon kan verkligen hålla en i trim, men jag tror att de satt i en del magknip..

Sedan på kvällen tog sig Mirja en tripp in till yran och vi var "barnvakt" åt Ella över natten.

Idag däremot har det vart en relativt menlös dag om man får säga så, förutom att Mirja hämtade hem Ella. Dom är bra goa hundarna när dom är med varandra!


Ella och Aska är bra söta ihop :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0