Massor!

Har hänt sedan sist :) Men vi börjar med igår och så tar vi idag efter de.. Typ :P

Igår kom älsklingen hem från jobbet på förmiddagen och så hade han köpt en blomma åt mig! En murgröna som klättrar runt en grejj, ja de va en strålande förklaring och till den va de en sådan där snyg svart kruka som jag har i köket! Inte illa, man kan säga att de var genomtänkt, för jag älskar murgrönor och den som vart hit vet nog de :P
Givetvis hade ju pappsen handlat till sin prinsessa också, hon fick två bodysar. En ljuslila och en lila med rosa elefanter på, supersöta :)

Sedan blev det även en tripp till soptippe, mindre kul de kanske och så hämtade vi hem panelen som var fördigmlan. Så nu är halva väggen panelad, blir superbra tycker jag!
På kvällen tog jag och Mirja oss även en ridtur i de härliga kvällsvädret, blev ett litet träningspass på en gräsplätt. Duktiga hästar (och ryttare). För Birtas del blev det ett kort pass, men hon var duktig och började hitta lite form i skritt! När jag kände mig nöjd med Birta så passade jag på att hjälpa Mirja och Vinur en sväng :)

Idag däremot tog jag sovmorgon! Jag bara älskar att ligga kvar i sängen bara för att jag kan :D
Men efter en rejäl sovmorgon så får man ju helt enkelt ta igen lite av försvunnen tid, så jag städade nedervåningen! Inget löpblod kvar nu inte :)
Har även trimmat en hel del långgräs runt longervolten, hoppas hinna göra klart i morgon! Är ju ett riktigt träningspass att kuta runt med den där apparaten :P Kommer nog kännas i morgon kan jag tänka mig.

När jag ändå var i farten så passade jag även på att rida Vinur en väng, min härliga gamle vän. Han gick riktigt bra, var nog 1 - 1½ månad sedan jag satt på honom sist. Väl hemma igen tänkte jag ta mig en ridtur på Birta också, men när man va borstad och hovarna skulle kratsas så hade hon tappat en baksko. Blev lite fina ord innan jag bestämmde mig för en promenad istället, vilket slutade med en springtur rund en lägda.
Gisses vilken kass kondis man har!

Så för att bättra på kondisen så har jag nu bakat en kladdkaka som älsklingen precis nu tog ur ugnen. Mums :) Med andra ord har jag inget mer att förtälja, för nu ska svullas :D

Hej då!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0