Jag vill ha..

En egen ridplan, som jag kan rida på :D

Funderar starkt på att införskaffa ett staket till min blivande gräsridplan, vore inte helt fel kanske. Sedan får man väl se om det finns intresse för att ta hem någon tränare att rida för, akademiskt kanske vore spännande? Vad vet man, vi får se. Annars kan man väl drömma vidare i alla fall :)

Idag gjorde jag och Birta sällskap med dom stora hästarna bort till ridskolans ridplan, där vi kikade på när dom red och sedan gjorde vi sällskap tillbaka! Längtar tills vi är stora nog att rida ett helt pass på en ridplan. Men än så länge rider vi ute och får lite framåtanda.
Vinur däremot tror jag höll på att dö av ensamhet när han för första gången på väldigt, väldigt länge blev hemma helt själv! Han hade sprungit så pass att han till och med lyckats få ett sår på insidan av ena bakkotan. Stackarn, men han fick lite ompysslning när vi kom tillbaka i alla fall :)

Längtar även tills mitt hööks paket kommer, har beställt massa små och roliga saker. Ur mina ögon sett i alla fall.. Hehe!

Just, nu verkar jag vara den enda som är vaken i detta hushåll. Lea sover, Aska och Ella sover och Fredrik är och målar panel. Fast snart kommer Mirja och hämtar hem sin lilla dam igen, dom är rätt trevliga att ha våra hundar. Jag kännde mig rätt "stolt" när jag gick med båda två, fot på varsin sida och mötte en som gick med två hundar som såg ut som om dom skulle dra armarna ur led på sin ägare. Och gissa vad, joe dom svarta damerna reagerade knappt utan knatade fot vidare utan att dra minsta lilla i kopplen.. De ni!

Sov gott allehopa!

  
Härlig bildserie från när Lea åt periska och päron puré idag :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0