Här händer det grejjer!

Igår var jag och Aska bort på uppstarten av vardagslydnads kurs borta på brukshundsklubben! De ni, Aska skötte sig exemplariskt, min svarta lilla tuss :) Ska bli roligt att se vad vi får göra för saker, sedan får man plocka det man tycker är vettigt och strunta i resten. Men som sagt de är väl egentligen mest för att träffa lite folk och för att jag och Aska ska få umgås lite bara vi två som förr i tiden. Blir som inte så mycket av den varan längre!

Även Birta hann jag med en sväng igår eftersom Mirja var snäll och vad barnvakt. Blev lite dubbellongering eller tömkörning om man vill kalla de så. Jobbade på riktigt bra, började hitta lite form i skritten, duktig ponny. Gillar verkligen den där hästen skarpt :) Även Vinur fick komma ut en sväng med Mirja, han har de rätt bra nu på senare dar han.

Idag däremot har jag inte hunnit med att jobba några hästar alls, men mycke runt omkring har hunnits med! Älsklingen har idag inhandlat panel till stallet som ska sitta där garageporten var förut och sedan har han även inhandlat stolpar till min ridplan :D Helt underbart, kan man ha bättre pojkvän?!
Så dagen har alltså inneburit att vi börjat penela igen väggen och så har även hovslagaren varit här och skott om Birta i bak. Så nu är vi inte längre i obalans :P

Nu däremot så gör jag inte mycket alls, ska väl gå å krypa ner i sängen och sova så man orkar upp i morgon!

God natt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0