En sådan dag..

Idag har det vart rätt fint väder, synd att de blåser lite kallt bara. Annars hade det nog vart perfekt :)

Så vad händer här på gården, joe jag har krattat ihop allt gräs som jag trimmade i går och förrgår. Vilket resulterade i stora härliga skavsår på båda tummarna, jippie! Men nu är de gjort. Har även fått hjälp av bästaste Mirja med att ta bort hästskit från den biten som ska bli ridplan, gjort kanske en tredjedel. Så nu är hästarna utkastade därifrån, de har gjort sitt nu helt enkelt :) Gissar på att de inte var omtyckt från deras sida, hehe!

Sedan så har vi vart en sväng hem till Kjell (grannen) och hoppat studsmatta medans Aska lekte med Zeb. Lea gillar studmattan, kanon å krypa runt å busa på :D

Annars så trallar livet på i vanlig gång, planerar på i huvudet hur de ska bli på gården och i huset när allt är klart! Visst de tar en massa tid och kostar en hel del pengar, så man får ta en sak i taget. Men de kommer bli bra, de e jag säker på. Sedan är det ju så att man kan under planeringens gång, hitta bättre och smartare lösningar. Så de kanske finns en anledning till varför de ska ta tid :)

Konstaterade även idag att jag, ur min syn på livet, inte kan bo bättre än såhär. De är perfekt för mitt liv och min familj och de är ju det som räknas. För de är ju de bästa jag har <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0