Regnet det bara öser ner =/

Ja det har nu regnat alldeles förmycket! Även fast det inte spöregnar idag, så verkar det som det inte kan ge tusan i att komma några droppar hela tiden... Men, man ska inte klaga =)

Här i detta hem händer för närvarande väldigt lite, jag strosar omkring och tycker att regn är till för att man ska ha en anledning till att vara inne och inte göra någe alls. Fredrik och hans syster däremot tog och trotsade lat/regn regeln och gick ut och gick en promenad med hundarna igår, lite får dom skylla sig själva. För när dom väl hade kommit iväg så började det att spöregna rejält =P Så det var blöta hundar och människor som kom tillbaka från promenaden, själv passade jag på att hälsa på grannen och dricka lite te när dom va ute och knatade =)

Idag däremot så blir det nog en sväng bort till solberg och hälsa på. Givetvis så ska det spanas på lite hästar också, det är sådant man bara inte kan låta bli! Inte för att jag för närvarande ska ha någon fler kuse (så vitt ja vet i alla fall), men kolla får man alltid göra.

Sedan i eftermiddag tänkte jag en svag sekund att jag skulle ta ut Vinur ur hagen och markarbeta lite. Uppmärksamma lite!! Han tycker verkligen om att få göra saker och det börjar som vara många månader sedan sist, så vi får väl vad jag orkar. Risken är stor att det slutar med att jag ligger i soffan och kikar på något värdelöst program och konstaterar att det regnar =)

Näe, här kommer någon bild på hästarna! Hej då!


Härligt när det finns så pass mycke mat kvar i september =)


Birta från Järvsand


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0