Dygnets timmar...

dom liksom bara flyter ihop just nu :)

Vi äter, sover och skiter. Händer även att vi är vakna en stund ibland :) Känner mig lite som skalman och hans mat och sovklocka.. Fast jag måste erkänna att jag trivs med situationen! 

Djuren däremot dom får inte så mycket uppmärksamhet alls, men ibland blir de som så. Tex så tror jag att det blir slakt på ankorna och så kanske vi köper hönor nästa år istället. Känns som en vettig ide tror jag, synd man e så förbannade blödig. För dom är som sagt väldigt söta dom där förbenade ankorna =P
Hästarna däremot dom står bara i hagen och blir tjockare än tjocka! Funderar ibland om man kanske skulle ha haft någon som vill skrutta runt i skogen på Vinur någon dag i veckan, men samtidigt lider han inte av att stå i hagen och bara må gott heller. Birta hon behöver jag då inte ha dåligt samvete över, för hon ska jag inte börja med fören efter nyår hade ja tänkt mig :)
Sedan ha vi den där lilla svarta tussen också, eller hon är inte så liten. Ja menar förståss Aska! Hon bor för tillfället hemma hos min mor och far, vilket hon trivs förträffligt med vill jag lova. Fast hon tycker att lilla Lea är väldigt väldigt konstig.. Särskilt när hon skriker, men de är väl rätt förståeligt. Dessutom så luktar inte matte och husse som dom brukar, de är ännu knepigare =/ Så jag hoppas verkligen att det inte blir något problem när hon ska till och flytta hem igen, för jag gillar faktiskt om min hund. Men som sagt i värsta fall får jag väl ge bort henne till någon bättre behövande, hon är ju ingen knasboll till hund. Får jag säga det själv så är hon rätt så väluppfostrad :)

Snart blir det i alla fall middag hos "farmor och farfar", hoppas det är något riktigt gott. Är som sugen på något just nu, men jag vet inte riktigt vad det skulle vara =/

Just nu sitter jag i alla fall med ena foten på barnvagnshjulet och vaggar fram och åter, Lea verkar sova rätt gott och vad mer kan man önska?!

Hej då!


Lilla Lea :)

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hon är för söt mormors lilla hjärtegull!

2009-09-20 @ 16:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0