Hästar och åter hästar =)

Nu så börjar de närma sig att man ska hoppa upp i sadeln igen! Känns riktigt riktigt kul =) Är många månader sedan sist, så Vinur ska skrittas igång och jag håller tummarna för att han håller ihop för åtmindstonde lite träning. Sedan ska Birta ridas in och det kommer bli spännande, man vet aldrig vad denna totalt lugna ponny har att erbjuda.. Rätt som det är så kanske det visar sig att hon är ett krutpaket som sin mor!

Måste även säga att jag vart duktig denna vecka (eller jag och Fredrik kanske de heter?), för nu har hästarna fått en ny och fin vinterhage! Så jag hoppas att Birta tänker hålla sig på rätt sida om trådarna i vinter, för nu har jag införskaffat 8mm tjockt rep i tre olika höjder (knä, höft, axel)! Fast hon verkar inte bry sig så väldigt hårt i att man får stötar av trådar. Men jag hoppas verkligen att hon håller sig inne, är som så pinsamt att hämta henne hos grannarna..

Just för stunden sitter jag dock och tittar på min sambo som sitter framför köksspisen i en fotölj med vår dotter i knät och båda verkar sova =) Kan tillägga att även hunden verkar sova gott i sin korg. Jag däremot sover verkligen inte, utan funderar på om jag ska gå ut och kika vad jag har för roliga stolpar. Funderar lite smått på att göra mig en provosorisk longervolt, inte så dumt att ha nu när jag ska börja med Birta. Vi får väl se hur det går med den saken, börjar ju bli hårt i backen nu så det är inte så lätt att få ner några stolpar...

Så nu har jag uppdaterat er lite granna om vad som händer och fötter här på gården! Ha de gott och på återseende =)


En härlig vinterbild på en lycklig Vinur =)


Kommentarer
Postat av: SveMaja

Fin bild han är en rikti snygging.

2009-10-29 @ 16:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0