Livet..

Har sin lilla gång här uppe på berget, just för stunden har jag precis ätit frukost och sitter därför bara här å funderar =)

Så det blir en snabb genomgång av vad som hänt på sistonde...
Fredrik, pappa, husse har fyllt år, denna gång blev han alltså hela 30år! Inte så dumt med tanke på att det blev både smörgåstårta och vanlig tårta =) Sedan fick han en lite lätt galen födelsedagspresent av sin morbror med fru oc kusinerna såklart. Han ska iväg och prov flyga flygplan! Skulle jag aldrig tordas göra =/ Alldeles för feg för sådana saker.

Lea hon börjar bli riktigt stor hon. Väger snart 5kg! Kan säga att det känns när man bär runt på henne, en riktig klump =) Sedan så har hon blivit utkastad ur våran säng och sover därför så fint i sin vagga bredvid sängen! Skönt vill jag lova då jag nu kan röra mig i sömnen, förut låg man som en staty alldeles blick stilla!

Den svarta byrackarn Aska hon har vissa svårigheter nu mera. Tex så har ma tydligen "glömt bort" var tomtgränserna är, i alla fall när ingen ser! Konstaterade senast igår att det inte är något fel på hörseln och inte heller på kunskapen. För hon hör och hon kan... Men bara när hon själv känner för det eller när man har godis eller är skitförbannad. Roligt roligt, not! Fast vi gillar om henne i alla fall =)

Dom andra djuren på gården, alltså Vinur och Birta. De har det bara fint dom! Jag har sett över all utrustning och allt runt om, så de ska vara i toppskick när jag snart ska upp i sadeln igen. Har även beställt lite saker från hööks, tex reflexer. Vilket är ett måste denna mörka tid. Så jag hoppas för allt jag är värd att Vinurs ben skall håll, vore alldeles för trist om de inte gör de!

Sist men inte minst.. Hur är det med mig och vad gör jag?!
De ska jag allt tala om, för med mig är det bara fint förutom lite sömnbrist och lite lätt ridabstinens. Jag gör nästan ingenting på dagarna, går mest bara runt och puttar på barnvagnen, skriker på hunden och ger hästarna mat. Ibland far jag även ner på byn och handlar eller hälsar på min mor och far. Så ser alltså livet ut..

Ha de gött allihopa!


Kommentarer
Postat av: SveMaja

Titta gärna förbi nå´n dag, kaffe brukar det finnas..

2009-11-11 @ 11:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0