Hoppla lilla ponny :)

I förrgår var Sara hovslagare här och skodd hästarna, Birta fick skor för första gången. Så vi slog till stort med båda brodd och snösulor runt om! Hon tyckte dock att det var lite skummt när sömmen slogs in, men med lite hö i munnen så var inte de heller särskilt hemskt.
Vinur däremot tyckte att det var rätt trevligt att få på sig skor, i alla fall med tanke på att hovslagaren bara brydde sig i honom just då. Nej då, inte just någon sällskapssjuk häst :)
Så nu har båda kusarna fått på sig fina dojjor och slipper halka runt i snön.

Ja, nu så har jag även tagit mig i kragen och hoppat upp i sadeln igen :) Har varit ute och skrittat hela två gånger! Känns otroligt bra, dock aningens ont i arslet.. Smällar man får ta, blir bättre om någon vecka.
Har även kommit igång och börjat "leka" med min andra ponny, Birta. Hon är otroligt trevlig att hålla på med, väldigt lyhörd.
Med andra ord är hästlivet igång för fullt, så nu håller jag tummar och tår för att Vinurs leder ska hålla. Sedan hoppas jag att Birta fortsätter att vara lika trevlig att jobba med, då kommer jag att få en riktigt kul hästvinter!

I övrigt så flyter livet på, Lea tycker att man ska sova länge på dagarna och korta stunder på nätterna. Själv tycker jag tvärt om! Men givetvis är det hon som bestämmer :P
Fredrik han jobbar på med panelandet av väggen, dock så är det inte ljust så mycket på dagarna längre och inte heller är det sommarvärme ute. Men det blir bra när det blir klart!

Jaha, så mycket mer har jag inte att förtälja.. Så hej då!

En trött liten tjej..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0