Det närmar sig..

Så snart är det jul igen :)

Jaha, vad har hänt på sistonde? Joe, jag har börjat rida Vinur och så har jag även börjat lite smått med Birta. Känns riktigt bra faktiskt, så idag var jag och Vinur ute och backtränade lite granna. Fortfarande bara skritt som gäller, så då blir det en hel del backträning :) Fina fisken för rygg och rumpmusklerna!

Jag har även fått för mig att jag ska göra lite julkort som min syster ska få försöka sälja på julmarknaden i sollefteå. Dock så är fantasin inte på topp jämt, så det går lite trögt. Men lite blir de i alla fall, ja ni kan få se hur några blev :)

Med tanke på att det börjar närma sig jul så börjar julstäket också, för stunden så var jag tänkt att sätta upp julgardinerna i köket och vardagsrummet. Har till och med tagit fram strykbräda oc strykjärn, men alla är inte samarbetsvilliga...
Så istället för att sätta upp gardiner sitter jag här med ena foten på barnvagnen och kör den över tröskeln. Är nämligen någon som är rätt så övertrött och då kan man ju inte somna heller, de förstår väl vem som helst!

Julen innebär även en hel del bakande :) Så igår bakade jag pepparkaksmuffins, dom blev helt okej och ett lättsamt recept va de också. Bara att söka på pepparkaksmuffins på coop.se, se där ja. Nu fick jag in reklam också :P Sedan ska det bakas pepparkakor (fast jag fuskar och köper degen), samt lussekatter och så lite julgodis så klart. Funderar även på om jag ska försöka mig på att göra pepparkakscheescake åt min far. Man ska ju vara snäll, för annars får man inga julklappar!

Fast jag måste erkänna att jag inte har fått någon julkänsla med tanke på allt regn och bristen på snö! Hästhagarna är superleriga och hästarna ser ut som lerklumpar med ben. Hunden och barnvagnen drar in supermycke skit, så man skulle kunna tro att vi har stampat jordgolv inne =/
Dock så har vi haft minusgrader idag, så det har fryst på lite idag i alla fall.. Ne nu räcker de med onödig info :P

Tack å hej!!

 
Mina julkort, de ena är inte klart.. Så va tros?


Hela lilla familjen ute i leran :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0