2 månader!

Jepp, idag är Lea 2 månader :) Tiden bara rusar iväg, går fort som bara den.. Hon är numera vaken riktigt mycket på dagarna och skrattar och jollrar på! Så idag på sin 2 månaders dag så fick hon en babysitter och en pyamas och en liten "hängsak" till barnvagnen av farmor och farfar. Inte så dumt att vara liten inte :)
Mormor har även vart här och badat lilla damen idag. Så presenter och ett bad blev det!

Idag har det ju även vart farsdag, så grattis till alla pappor!

Jaha, även lite jobb blir de gjort på huset i dessa tider. Idag har Fredrik och pappa satt in ett nytt fönster! Det tar sig sa mordbrännaren.. Så snart är hela söderväggen klar och mer än så blir det inte på utsidan av huset innan sommaren. Däremot så skulle jag väldigt gärna vilja få in mitt nya köksfönster innan snön kommer också, men som det verkar så blir det inte så. Däremot hoppas vi hinna panela och isolera klart hela huset till sommaren.
Som tack för hjälpen med fönsterbytandet så bjöd vi mamma och pappa på middag!

Hästarna har även börjat få jobba lite smått, ja i alla fall Birta! Vinur har än så länge bara lyckats få sig en promenad upp till postlådan, men han var lycklig över det lilla. Han tycker nog att jag är väldigt trist när jag hämtar Birta ur hagen och inte honom :) Jaja, det blir snart hans tur!
På torsdag kommer även hovslagaren och hästarna ska få skor, bodd och snösulor. Så det blir första gången någonsin som Birta blir skodd, vilket även betyder att det blir dyrare än vanligt för min stackars plånbok!
Man blir som sagt inte direkt rik av att vara föräldraledig! Men vad gör det när man har fått en underbar liten dotter? :)

Näe, nu blir det god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0