Växer gör de =)

Så är det, nu när sommaren kommer närmare så växer allt =) Och kan man vara annat än glad för de?!

Hästarna dom längtar till sommarbetet, de kommer närmre. Bara en liten detalj som ska fixas, hagen =/ Ska nämligen flytta in hela hagen ca 2 meter så att det blir som en ridslinga runt hela gården. Blir kanon de, skulle förståss vilja ha en ridplan och en rundvolt och en massa annat kul också. Men man kan inte få allt som står på önskelistan! Fast om man tar en sak i taget så kanske på en tio års period...

När vi ändå pratar om hästar och allt runt omkring detta, så var Vinur ute å lallade på i skogen med Mirjas lillasyster Martina på ryggen i söndags. Snäll kille är vad han är, själv promenerade jag med Birta bredvid. Hon tog och försökte sig på ett provsmak av min rygg hon, lätt brydd man blev då. Tur hon inte fick ett riktigt tag i alla fall =).

Igår däremot va inte alla djuren lika glada, Aska fick sig nämligen en kyss av eltråden. Värst av allt var nog ändå att hon trodde att det var Kjell som gav henne den stöten. Stackarn skrek som en liten gris och sprang med svansen mellan benen i flera timmar. Själv lyckades jag stapla en massa vad igår också, synd att det är ännu mer kvar som också ska staplas.

Näe nu måste jag ta och göra något vettigt, tex så kanske man borde ta och plocka undan från bordet.. Hum, de blir nog så.. Ha det bäst allihopa! Hej svejs!



Hon är inte så oskyldig som hon ser ut att vara =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0