Vinur och Fredrik..

Männen på gården =)

Dagen började med ett besök i stallet, så fick hästarna komma ut och självklart fick dom lite mat också. Sedan blev det 2 timmars arbete idag, jobbigt värre :)
Så när jag kom hem från min ansträngande arbetsdag vid 12.00, då blev det till att byta kläder och gå ut i stallet igen. Där fick Mjölnir komma ut ur hagen en stund. Som nykomling i stallet fick han en lugn dag, vi tog på ett träns och tränade på att "böja huvudet". Sedan blev det en promenad för att kolla in omgivningen. Duktig kille de där. När Mjölnir fick komma in i hagen till kompisarna så fick jag gå å mocka. Dom slipper alltid att ta reda på sin egen skit, orättvist =P

Efter regn kommer solsken, så när stallet va klart så bar det iväg för att handla mat. Jag tycker verkligen inte att det är kul att handla, särskilt inte när det är massor av människor på affären. Känns som om att man antingen är ivägen eller att alla andra är ivägen. Man ska handla sent på kvällen, då e de helt okej att handla. Men ibland måste man ha matvarorna innan man kan laga middagen =) De blev sejgratäng och ris till middag idag, helt okej.

Mätta och belåtna gick jag och Fredrik ut till stallet, där sadlade och tränsade jag Vinur åt Fredrik. Sedan bar det iväg på en skritt tur för grabbarna. Själv fick jag för mig att jag skulle skotta mig en rundvolt i djupsnön =D Kortslutning i hjärnkontoret, fatta hur mycke snö det är!! När Fredrik och Vinur kom tillbaka så fick jag i alla fall lite hjälp, men ni ska inte tro att vi blev klara för de. Men om man håller på en vecka eller någe ditåt kanske jag lyckas. 

Nu får det vara nog för idag, ligger i soffan under täcket och här tänker ja ligga. Ha de bäst!

Bye!

 

Fredrik och Vinur påväg hem =)

Kommentarer
Postat av: Tessan

Vad duktig Fredrik är..

Ja du kan ju skotta på du. Kom ihåg att du får låna min.

2009-03-24 @ 10:27:19
URL: http://skevstrumpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0