Vårtecken =D

Jepp nu har det efterlängtade vårtecknet kommit! Hästarna har börjat tappa vinterpälsen och de i ett rasande tempo. Eller det lossnar mycke hår hela tiden och under en lång period, men man ska se saker possetivt. Dessutom är Vinur rakad så det är inte lika mycke hemskt hår som lossnar från honom som det är från Birta.
Idag har även veterinären varit här och vaccinerat min lilla kille, passade på att fråga hur jag skulle böja kotleden. (Som man gör på böjproven). Nu vet jag de och ska kolla hur illa ställt det är med min kille i helgen, eller  någon annan dag. Som tidigare nämnt kommer även Mjölnir på söndag, spännande tycker jag =)

Ja till allt de lite tråkigare idag då, har jobbat. Jobbade i och för sig bara mellan 8.00 och 11.00 så jag ska inte klaga. Sedan kom som tidigare nämnt  kom veterinären, efter hennes besök var vi ner på sport affären. Där köpte Fredrik sig ett par slalompjäxer och slalomskidor, enligt mig en konstig sport att åka ut för en backe för att sedan åka långsammt upp igen. Fast jag har lovat att jag ska följa med och provåka någon gång, har inte stått på ett par slalomskidor på säkert 8 år =/ Märks väl om jag överlever! Men jag tycker i alla fall att det är roligt att det inte bara jag som har en hobby och alla kanske inte förstår vad det är som är kul med att "åka runt" på en häst heller =)

Väl hemma så kan jag erkänna att jag somnade pladask på sängen, hade tänkt gå en lång och härlig promenad med Aska men det blev inte så. (Om nu undrar så är jag inte sur på henne längre.)

Nog för idag, ha dé gott allihopa!

Hej då!


 Vinur en solig dag i februari.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0