Trött i ögat..

Jag är väldigt, väldigt trött i ögat.. Jobbat en hel och lång dag, fysiskt blir man inte trött, men huvudet är tungt efter många timmar i en massa barns närvaro =) Har inget emot barn, men ibland så pratar dom väldigt mycke helt enkelt. Det är då man blir trött i huvudet.

Näe man kommer hem däremot är det lugnt å skönt och glad blir man också! Särskilt när man upptäcker att det är nystädat i hela huset, stallet är mockat och hunden är lycklig. Det är då man blir lite extra kär liksom =D Blev dock snabbmat till middag, pizza på en tisdag ja vet att de är illa. Men gott. Så när Fredrik beställde mat gick jag en snabb men effektiv promenad med hunden, de blåste lite för mycke för min smak. Väl hemma fick vi äta oss mätt, i alla fall jag och Fredrik. Aska hon vet nog nämligen inte riktigt vad det betyder, hon är alltid sugen på lite mer mat.
Slutet på alla sagor är tyvärr inte lyckligt, som denna dag. Fredrik var tvungen att fara och jobba, så jag och Aska är nu själva hemma. När han åkte blev den en vilopaus för mig och Aska på sängen, tills jag konstaterade att ja inte kunde ligga där hela kvällen. Så jag gick hela vägen ner till köket där datorn stog, visst vart de stor skillnad. (Sängen eller datorn vilket är mest ansträngande?!) Började där prata med Mirja på msn och de hela slutade med att vi fick för oss att gå risselås runt, de är ca 8km.
Så först in med hästarna, sedan iväg på en långpromenad med Aska, Mirja och Ella. Riktigt trevligt, tyvärr blev ja inte ett dugg piggare. För nu ligger jag i sängen ny duschad med datorn i knät och Aska bredvid. Mysigt!

Fick även reda på att Mjölnir kommer hit på söndag, ska bli spännande. För er som inte känner till honom så är det Susannes häst, alltså en storstads häst från Sundsvall. Han kommer och ska bo hos oss här på landet och här ska han förhoppningsvis lära sig hur det är att bli ridhäst. Han ska med andra ord bli en stor kille =) Så vi ser alla fram emot att han skall komma!

Ne, nu är det nog bäst att sova om man ska orka upp på jobbet i morgon! Ha det bäst allihopa.

Bye!


Aska på väg att hämta en boll i djupsnön, kortet är taget på en av våra skogsturer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0