Sommar tider hej hej!

Sommar tider eller i alla fall sommar tid =) Känndes konstigt att ta in hästarna när det fortfarande var ljust, men dom tyckte tydligen inte att det var konstigt alls. Alla tre stod nämligen vid grinden och väntade när jag kom dit.

Jaha, som vanligt när jag skriver här så är ännu en dag avklarad. En "sådär" dag. Haft ont i huvudet större delen av dagen, men annars har det varit riktigt toppen. Eftersom Fredrik var hemma så blev det raka vägen till tv-soffan när jag vaknade och där blev jag kvar ända tills herrarnas skid-skytte var avklarat. Såklart när man har en sådan underbar pojkvän som jag har blev det även frukost i soffan! När herrarnas skid-skytte som sagt var klart bar det iväg ut i stallet för att mocka och fixa allt som ska fixas. Lagom till damernas skid-skytte var vi klara i stallet, så in och på med tv:n igen. Lyckad dag för sverige! Helens tog hem totalcupen =) Grattis till henne!
Ja, skid-skytte i all ära men hästarna är i mina ögon sett roligare underhållning. Så igen bar det av ut i stallet, denna gång för att arbeta med Mjölnir, han är en kvick herre när det kommer till att lära sig saker. Började med lite markarbete, som att tex flytta på bakdelen. Sedan hoppade jag upp och rid lite, han kom nog allt ihåg vad vi gjorde sist. Så när man vart duktig kille får man komma ut i hagen igen.

Väl inne i huset igen blev det en siesta på sängen, rätt skönt måste jag säga när man har ont i knoppen! Efter vilostunden så bar det av på Dollar Store för att inhandla det andra reflexkopplet, det första inhandlades i förrgår. Någonting säger mig att dom luktar väldigt gott, för igår trodde jag och fredrik att Aska låg och tuggade ben nere som hon brukar göra, men hon låg tydligen och tuggade på reflexkopplet! Ajaj på henne. Men som sagt nu har hon fått ett nytt och de hänger så att hon inte kan komma åt de alls. Sedan blev det en god middag bestående av lax och pasta =)
Tyvärr så va fredrik tvungen att fara och jobba efter middagen så då blev jag själv igen. Tycker att det är för lång tid när han jobbar två dygn i taget.  Men jag tog mig i kragen trots att man blir lite nedslagen av att bli själv hemma, jag for alltså ut och skrittade Vinur en sväng. Red med bara nosgrimma och tyglar idag (alltså bettlöst) och konstaterade att han är helt underbar. Trota att han rids med bett i stora drag jämt, så går han i form när man rider honom i bara noggrimma. Hur många brukar göra de?!

Nöjda och glada kom vi tillbaka hem, precis när vi kom in på gården kom även Mirja hem till oss. Så Vinur fick gå tillbaka till hagen och vi andra (jag, Mirja och Ella) gick in och fikade. Eller Ella och Aska fick inget fika, men dom var glada att se varandra. När vi fikat klart blev det hundarnas tur, dom fick ut och busa medan jag tog in hästarna. Sedan blev det en promenad ner på byn, Mirja gick hem till sig och jag gick hem till mamma och pappa. Hade det inte varit för att Aska blir så pipig och inte låter mig sova hade vi stannat kvar där i natt och åkt hem i morgon. Men det känns rätt skönt just nu också, då ja ligger i min egen säng och Aska ligger och sover bredvid sängen.

Usch va de blev ett långt inlägg idag. Dock är det slut nu!

Hej då!!



Mjölnir under dagens träningspass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0