Snö i massor!

Snö som sagt i massor, igår var den en riktig skit dag. Eller eftermiddag i alla fall, så det resulterade i att vi bara va inne hela dagen lång. Förutom en sväng på kvällen då hästarna skulle in å Aska fick springa av sig de värsta springet.
Vi ska dock inte glömma att vi målade hela garderoben i går, så nu ska den bara målas 1 gång till, sen är den klar!

Men det var igår de, idag däremot ha vi reda hunnit massor =)
Fick frukost på säng idag, har man inte världens bästa pojkvän eller vad? Sedan blev det lite korsords lösande och sedan begav vi oss ut i snön. Kan nämna att våran väg har drivit iväg så vi tar oss inte iväg med bilen idag, tack snälla väder gud, NOT! Men till fots går det betydligt lättare, så med Aska i täten gick vi alla tre iväg  på en lång och härlig promenad. Med oss hade vi hennes älskade boll (den sitter fast i ett snöre), givetvis lyckades jag kasta upp den i ett träd. Å där satt den fast och när man klev utanför skoterspåret för att ta sig till trädet sjönk man till midjan. Såg nog rätt kul ut, två vuxna människor krypandes i djupsnön fram till ett träd. Tur att det bara var Tessans hästar som såg oss =) Men vi fick ner bollen, som tur var. Aska har som svårt att bara lämna sin leksak var som helst.
Ja, promenaden fortsatte utan större insidenter. Nästan hemma passerade vi Zeb, så vi lät dom leka av sig innan vi fortsatte hemmåt.

Nu ligger Aska och tar igen sig lite. Fredrik håller på att stöka i det röda, fula rummet och jag sitter här och skriver. Ska snart ut och skritta Vinur en sväng och mocka lite skit. Sedan vet jag inte riktigt vad livet har att erbjuda.

Har massor med saker jag skulle vilja göra, börja rida regelbundet för instruktör är en sak. Gå någon kurs med Aska, bara för att träna tillammans med andra hundar är en annan.
Men jag ser i alla fall fram emot att snön försvinner. Då ska jag börja rida in min lilla Birta, ska bli riktigt, riktigt kul =)

Hej så länge!!


Birta sommaren 08, alltså 2 år gammal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0