Godis :D

Idag har ja jobbat och på jobbet åkte jag skidor. Man är inte fullt lika smidig på skidor nu, som man var för några år sedan då jag faktiskt tränade skidor. Kan i och för sig bero på att jag inte längre tränarm, hum.. Ska fundera på de där. Efter jobbet blev de knaten hem för att rädda hunden och ge hästarna en sen lunch, fast dom va glada även fast den var 1 timma sen. När alla djuren va glada igen så tog jag och Aska och promenerade bort till Tessan för att betala linnena som jag beställt. På vägen hem från Tessan stannade vi till hos Kjell och frågade om Zeb fick komma ut och leka lite, givetvis fick han de. Dom blir hur lyckliga som helst när dom får leka med varandra, där kan man snacka om bästa kompisar! Men efter solsken kommer regn och leken avbröts för att vandra hemmåt.

Hemma tog jag mig i kragen och lagade middag. Det gick riktigt dåligt, hade inte de ingredienser jag behövde och så när ja skulle skaka redningen så hade jag inte stängt locket på burken ordentligt *upprörd*. Givetvis fick man redning lite överallt i köket! Men resultatet blev helt okej ändå, inte i närheten av vad det skulle bli. Men rätt gott.
När maten väl va i magen kom Mirja och vi drog ner på Dollar Store! De är riktigt kul å gå där ibland, köpte godis, dricka, hundben, prydnads hönor/tuppar och ett reflexkoppel åt Aska. Sedan när vi var hemma igen så blev det en liten bus stund med den andra kompisen, Ella. Glada tjejer de där =) När Mirja ocH Ella åkt hem så blev det stallet för mig och Aska, rätt skönt ändå att mocka lite bajs ibland. När hästarna kommit in och alla fått en puss på mulen gick vi in och stökade undan det värsta.
Nu ligger jag dock i soffan och äter godis och ser på Let´s Dance. Tragiskt, jag vet. Men nu kom i alla fall älsklingen hem, så nu kan vi vara tragiska tillsammans =D

Hej då!!


Min lilla gó mule!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0