Duktiga jag..

Idag har jag varit en aktiv och duktig person  =) Enligt mig själv i alla fall och dom som inte håller med dom får helt enkelt vara tysta! Så är de...

Började dagen med att släppa ut hästarna och ge hunden mat. Blev sedan en promenad längs åkern bredvid huset med Aska. När alla djuren var nöjda och glada kunde jag alltså traska iväg mot jobbet. Trivs väldigt bra där jag är nu, dock så får jag bara vara där i 1 vecka till. Det är så att vara vikarie, trist som bara den. 
Även om jobbet är roande så är det alltid skönt att komma hem, slutade idag vid 14.00. Så med sällskap av Mirja och Ella knatade jag hemmåt. Gissa om Aska blev glad när hon såg att Ella var med, hon glömde till och med bort att kissa. Inte lätt att vara hund.

Sedan när Mirja och Ella gått hem, så gick jag och Aska ut på en promenad i det vackra vädret. När vi efter ca 1timmas promenerande kom in på vår infart började jag slappna av, dumt av mig. För just då fick Aska syn på "tysken" och hans hundar, vilket resulterade i att hon försvann i en jädrans syra ut på åkern där dom gick. Ja, givetvis va det bara att gå efter. Tur Gun-Marie kom och gick efter "tysken", för hon lyckades få tag i Aska. (Du ska inte tro att man kommer till matte när alla andra är mycke roligare). Så resten av dagen har jag roat mig med att vara sur på min hund!
Ni ska inte tro att man får följa med till stallet om man har en sur matte // Aska.

Ne till stallet får man inte följa om jag är sur, ganska skönt att lämna hunden inne när man går till stallet ibland. Dock händer de väl ungefär 1 gång av 100 att hon inte får följa med. Men idag va jag som sagt sur, så jag stog i lugn och ro och mockade boxarna. När allt som ska göras i stallet var klart gav jag mig ut en sväng på Vinur. Han såg lite spöken ikväll, hoppade fyrfotahopp rakt upp i luften. Kan bero på att det blåste väldigt mycke och att det var mörkt ute, samt att han inte varit ut på några dagar.

Nu sitter jag och väntar på att Fredrik ska komma hem från jobbet. Så nog för idag och i morgon kommer veterinären och vaccinerar Vinur!

Bye!

Vinur och jag... Visst ser det skönt ut med sommar?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0