Borta bra men..

hemma är ändå bäst..

Igår efter nästan en hel dag i bilen var vi äntligen hemma i härliga strömsund :) For vid 08.00 och var hemma vis 19.00.
Fast vi stannade i och för sig i sundsvall och handlade lite på birsta, blev väl inte allt för mycke handlat. Blev ju dock det de blev, ett par brallor, ett hårband och en hundbur till lilla Aska. Fredrik handlade även han lite kläder, mest tröjor om ja inte minns fel.
Kan nämna att det inte bara var matte och husse som var glada att komma hem. Aska sprang som en tokig och gick sedan in och la sig i sängen =P Rätt nöjd såg hon ut att vara då.

Så vart de idag då. Jag och Aska har varit ute och promenerat idag, blev överfallna av en "liten" smitare (40kilos Zeb). Som vanlig när man hamnar i situationer man inte riktigt vet hur man ska lösa, kommer det en massa bilar och dessutom kommer det folk som är ute med sina hundar, Jippie!!  Men en trevlig människa stannade i alla fall och frågade om jag ville ha hjälp, tack tack och tack igen till dig. Så jag tog Zeb och hon tog Aska. Zeb fick gå in till husse och Aska fick fortsätta sin promenad med mig.
Har idag även fått ett svårt "uppdrag" att lösa. Köpa eller inte köpa, de e frågan de. Man kan ju få ångest för mindre, fast de är rätt possetiv ångest ändå.

Min pappa fyller år idag, så vi har varit där och ätit middag och tårta. Inte dumt de inte.

Ne tack å hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0