Aska och Zeb..

Idag så har det varit en riktigt lat dag. Aska smet till Kjell 2 gånger under våran korta men intensiva promenad, andra gången var Zeb ute och då va de bara att le och se glad ut. Hatar när hon sticker! Men det är roligt att se dom leka som två tokar på vift. Under tiden dom lekte satt jag och fikade och surrade en massa trunt med Kjell, trevligt trevligt!
Sedan bar det iväg ner på byn för att äta en kebabtallrik tillsammans med Mirja på Anexet, gott men onyttigt. Maten fick sjunka ner medan vi promenerade upp på berget igen. Så kom vi på den briljanta idén att vi skulle gå och kika på ridlketionerna på ridskolan. Riktigt roande att se när det är lite krut och skoj på dom äldre (ja dom är väl runt 40 kanske?). Dom va duktigt tycker jag =)
Men man kan ju inte roa sig hela tiden, så vi gick hem och mockade och tog in hästarna. Lite mer skitsnack hann vi även med innan Mirja och Ella promenerade hemmåt. Så nu ligger Aska bredvid mig i sängen och sover, snart är vi nog två damer som sover om jag gissar rätt =P I morgon blir det till att arbeta igen, usch va de känndes jobbigt...
 
Tack och hej för idag!


Zeb, som i världens bästa Aska kompis =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0