Aska och Ella...

Har varit och busat med varandra efter "mastvägen" i ca 1½ timma idag. Roligt att se dom ha så roligt =) När Ella och Mirja fortsatt hemåt så blev det lunch för lilla familjen Olsson Löfvenberg, omelett med blå kongo i. För er som inte vet så är blå kongo en blå/lila potatis, riktigt läcker färg måste ja säga.
Mätta och belåtna gav sig Aska och Fredrik sig iväg ut för att skotta av altanen. Rätt mycke snö där efter att det har rasat av taket, men nu är all snö borta. Jag däremot lät maten sjunka ner en stund inne, innan jag gick ut och höll dem sällskap.

Eftersom vädret har varit toppen idag så passade vi på att gå en sväng när snön var bortskottad. Gick bort till slalombacken och kollade på utsikten, lilla Strömsund är faktiskt väldigt vackert. När man varit ute hela dagen i solen blir man rätt trött, så då blev de sängen en timma. Sedan ringde mamma och undrade om vi ville komma dit och äta middag, inte dumt de inte. Hade ändå inte ingredienser till det jag själv var tänkt att laga.
Mamma och Pappa har varit i Östersund idag och de hade köpt en tröjja och godis till mig. Visst är dom sälla =)

Nu däremot har vi just kommit in från stallet, där hästarna nu står i ny mockade boxar och tuggar hö. Dom har det nog rätt bra dom, fast det har jag med. Så det blir strax sängen då en ny arbetsvecka börjar i morgon.

Sov gott!
Hej då!


Till och med Aska är trött efter en heldag ute i solen =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja matte jag är trött nu ja

2009-03-16 @ 21:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0