Sommar, sommar och sol!

Ja, nu verkar det som om sommaren har börjat =)

Midsommarhelgen har varit rktigt trevlig! På midsommaraftonen blev det mest bara en massa god mat. Som tex marängtårta med jordgubbar som svärmor hade bakat. Sedan blev det även middag hos svärföräldrarna med sill och päror, köttbullar och lite jansons. Inte illa att ha en svärmor som kan det hära med att laga mat och baka!
På kvällen åkte vi även ner till stamåsen och hälsade på min mor och far, där blev det en kort visit för att sedan åka hem och sova!

På lördagen var det även full aktivitet. Fredrik sjösatte båten (som jag döpt till "Snorungen"), om jag har tur så kanske man kan få sig en provtur i sommar. Då det inte blivit av de senaste två sommrarna =/
Sedan på eftermiddagen så rev Fredrik och Jan-E panelen på ena väggen, blev riktigt vackert. Eller så blev det inte de =P Men som tur är så ska det upp ny isolering, ny panel och även ett till fönster på väggen. Så efter allt de jobbet så är det nog fint =) Jag däremot rensade allt ogräs ur vinbärsbuskarna tillsammans med Agneta.

Igår däremot var det en latdag för familjen Olsson Löfvenberg, blev mest en massa raltande överallt och ingen stans =/ Så det blev just ingenting gjort!

Men så kom vi till idag, Fredrik har målat klart husväggen så nu ska det upp foder runt fönstren. Tjusigt, tjusigt! Jag däremot har väl som vanligt inte gjort ett endaste dugg. Eller jag har handlat i alla fall, blev en tur till både Dollar Store och konsum! Upptäckte dock när ja kom ut från konsum att jag fått betala för 2 ostar, men bara köpt 1. Däremot så är jag en sån där som inte gillar att klaga, så jag bet ihop och låssades som om att det regnade. Knepigt hur man gör =/

Jaja, nog om allt gnäll...
Korten nedan är på Annelies föl, samt på den då halvrivna väggen!









Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0