Sill och pärer!

De är ingen dum mat de inte =) Så det är precis vad som stod på dagens meny, gott gott..

Idag är en sån där dag då man inte tycker man gjort någe, men när man börjar tänka efter så blir det en hel del. Har tex satt sallad, dill och persilja i mina pallkragar. Bara att hoppas att det blir något av min odling också =) På tal om gröna saker så ska jag och svärmor iväg och handla blommor någon dag. Har ju köpt snygga "trä tunnor" som jag ska ha blommor i. Blir nog bra de..

Sedan har vi tagit bort de gamla stenplattorna som legat som gångar runt halva gården. Dom verkar ha gillat stenplattor skarpt, dom som bodde här innan alltså.. Så nu återstår bara att fylla igen hålen som dom lämnade efter sig =/ Men bara det är gjort så kanske gräsmattan börjar ta sig.

Fredrik har även tagit reda på trävirket som ska vara kvar och slängt de som ska slängas efter helgens rivnings kalas. Nu är det "bara" den gammla isoleringen som ska bort, glasfiber är inte så roligt att hålla på med vill jag lova!

Så till dagens slut. Vi har börjat måla stallet och vindskyddet, välbehövligt då den gammla färgen i stort sett är obefintlig. Kanske inte är prio ett på den målningen, men har man en stund över så kan man ju dra några penseldrag! inte allt för ansträngade att måla med slamfärg precis. Den liksom flyter ut av sig själv =) Sedan får vi se om vi lyckas få upp nya knutbrädor på stallet också, så det blir likadana som på huset.. Vi får väl se, jag är som lite tidsoptimist =P

Efter målandet så tog vi och gick ut på en kort men trevlig promenad, det blev nästan hela familjen. Fredrik gick med Aska och jag gick med Vinur, så det blev bara lilla Birta kvar hemma. Inte för att hon är den som klagar, särskilt inte när de finns mat i massor i hegen!

Näe, nu blir det god natt.. 

Bye! 


Hästarna kan inte precis klaga på utsikten =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0